Wednesday 22 July 2015

Review : Good Virtue Co

Okay ni produk baru dipasaran... rasanya baru tahun ni.. first time aku nampak kat Watson Jusco Tebrau. Packaging dah la cantik warna warni harga berbaloi. First aku nampak toner spray dia.. memang masa tu rasa cm nak grab terus bayar tapi aku kata lain kali lah sebab aku nak tgk review orang lain.. puas aku search kt google twitter instagram dan facebook. Kebanyakkan nya baru guna,so feedback tak berapa nak membantu.. then, aku nekad pergi beli pada hari seterusnya... 


Good Virtues Co. : Glowing & Goodness Brightening Day Cream.


Kebetulan mosturiser safi aku dah nak habes. So, why not aku try cream baru? Hehe. Mula2 aku ingat ni cream warna brown ala cm day cream tu. Tapi rupenye cm mosturiser cream jugak. Xde tester nak cuba, so aku beliiiii je. 
Best ke idak? Besttttt mcm mosturiser cream b4 ni. Yg ni wangi. Cream dia pon light je xheavy x berminyak. Nanti next post aku post gambar texture cream dia okay? Bagi aku, cream ni okay best sesuai dengan muka aku. Lagipun bekas cream dia best, picit je kua cream. So, hygine tu terjaga. Compare to cream yg bekas terbukak, terdedah dengan habuk la sket. Harga dia RM21 lebih gitu. Next....


Good Virtues Co. : Brightening Night Cream
Best ke idok? BEST sgt okay! Before ni aku ada lah angan2 beli night cream, tapi hampeh sebab aseq lupe je nak pakai. Mana taknya, kadang2 aku tertido dan kebanyakkannya malassssss. Hehe. Cream ni heavy pekat sket tapi siyes tak berminyak or melekit cm sesetengah night cream lain. Dia menyerap dan bila bangun pagi muka tak berminyak pon. Nampak cm glowing2 sket. Siyes best. Tapi aku pon aseq skip je pakai sebab lupa. Hihi. Kurang disiplin. Harga dia sama cam day cream RM21++. Next.....



Good Virtues Co : Brightening Facial Toner

Bagus ke idokk? BAGUS!!! Recommended sgt bagi orang yg malas nk pakai toner sebab kene carik kapas muka. Ni tinggal spray je uolssssss.. senang sgt. Pastikan tutup mata ye mase spray, kang kene mata tak pasal2. Tapi aku masih xbape reti nak jaga jarak masa spray, kadang2 spray dekat sangat sampai termasuk hidung toner nya!hahaha. Uols sila spray jauh sket ye dari muka. Lepas tu biarkan kasi toner tu meresappp dulu,then baru leh apply day cream dia.. harga aku lupa la yang ni.. rasa cm RM11++ tapi affordable lah. Murah dan berbaloi... next.....



Good Virtues Co. : Anti-Dandruff Care Shampoo Nourishing Hair Fall Protection.

Best ke idokk??? Hehe. Shampoo dia wangi sangat. Tapi sila beli conditioner dia skali ea. Sebab aku beli shampoo je xbeli conditioner. So, rambut aku agak kering lepas pakai shampoo dia. Aku rasa kalau pakai conditioner mesti lembu je rambut. Aku ni jenis malas nak pakai conditioner, sejak dlu mmg xrajin sebab aku tak bape suke texture yg cm berminyak tu. Pada mulanya memang aku xde niat nak beli shampoo dia pon, tapi sebab ada promosi RM8 jer. So, aku pejam mata je dan beli. Hehe. 




After all, aku rasa produk2 GVC ni bagus sebab ada campuran habatul sauda.. ada cop halal skali tau. Packaging menarik. Harga berbaloi. Botol dia pon best! So, apa lagi? Pergi laaaaaaaa beli! Pergi kat Watson.. setakat ni aku tak nampak ada kat Guardian.. sekian entries kali ni... 






Click laaaaa kat iklan yg ada tu! Maceh :)

11 comments:

  1. Kalo try krim malam saja. Boleh tak? Pencuci lain, toner lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pon buat mcm tu jugak..so far xde mslh. ok je

      Delete
  2. Boleh saya tahu skin type awak jenis apa ?? Because kulit saya jenis oily, so takut toner tu tak sesuai

    ReplyDelete
  3. lebih bagos safi atau ini? thanks

    ReplyDelete
  4. Nak tau jgak skin awak type ape nye? Oily or combination sesuai ke idok nye pakai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. skin saya jenis kering... saya tak pasti, kene cuba dulu baru tau... sebab muka lain2 kan..

      Delete
  5. utk night cream ssuai tak utk bntik hitam?

    ReplyDelete
  6. pakai shampoo tu gugur x rambut?

    ReplyDelete
  7. sy dh 2 tahun pakai day cream dan toner..kulit sy jenis berminyak,so far terbaik sgt2.kulit nmpk flawless..takyah pakai produk mahal2

    ReplyDelete
  8. Toner dia mang best...jz spray je...produk dia pun sume wngi2...yg penting harga bbaloi.

    ReplyDelete