Tuesday 2 June 2015

LEMPENG KOTA TINGGI

Sape suke makan lempeng? Okay sape2 duk area Kota Tinggi dan sekitarnya... kalau teringin sangat nak makan lempeng tapi malas nak bancuh tepung dan sebagainya..... boleh lah bawak anak tekak dan perut jenguk "Warung Lempeng" ni... Ni area pekan Kota Tinggi... Dekat Kg Makam...  macam2 lempeng ada. Dan dibuka pagi sampai tengah hari rasanya...

Ada sekali tu, tekak ni teringin sangat nak makan lempeng tapi tak tau kedai mana yang jual. Google2 tapi takde pulak blog yang buat review sal kedai lempeng. So, here aku share! Semoga berguna untuk sesiapa yang teringin nak makan lempeng dan berblogwalking hihi!

Lempeng2 dia murah je bawah RM2 semuanya... Lempeng biasa, kelapa, telur, sardin, pisang, bawang...ada lagi tapi dah lupa... lempeng memang murah! tapi... Lauk sampingan dia.. agak mahal tapi berbaloi2. 1 mangkuk kecik tu dikira RM3.. macam2 lauk ada. kerang sambal. paru sambal. daging cincang. ayam masak merah la kari lah. Dan di kedai ni ada jugak jual lauk2 ikot tema hari... Contoh, Isnin ada Laksa.. Selasa Nasi beriyani... (aku lupa tema lauk dan hari!). Selain tu, ada jugak org duk tebar roti. Roti canai, roti telur...

Aku suka sangat dorang buat Milo Ais.. peh pekat dan manis complete. Minum secawan tak cukup. Kadang2 aku order dua cawan.. yelaa. lempeng cecah sambal paru (pedas). Pedas2 pon sedap.. so aku layan jela benda sedap kan... haha

Ni la rupe kedainya, tepi jalan jer,,,

Lempeng kelapa dan lempeng telor. Sambal paru dan sambal ketok ikan bilis. Power!

Aku rasa nak buat lempeng ni senang je... tapi yela.. aku kan rajin sangat pergi dapur. hihi... So aku amek jalan pintas. pergi je kedai bawak duit n perut. Orderr, Makan, Bayo balik Tidooooooooo.
Dasar gemok pemalas :P


Sekian entry kali ni. 
*tolong laaaaa click iklan yang ada :) Thanks!

2 comments:

  1. la..selalu ulang alik umah mertua kat kota tinggi, awat depa tak habaq warung lempeng@pek nga (orang utara kata) nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hiks. kite dah duk kota tinggi 4 tahun baru tau ada warong lempeng ni. tu pon, kite google kak..... tu yg come out dengan post ni... nak share makan lempeng sesame. :P

      Delete