Monday 1 June 2015

REVIEW : HIMALAYA NEEM FACE WASH



*gambar dr google

Nak buat review tak berbayar untuk produk Himalaya. Aku dah pakai Himalaya Neem Face Wash ni hampir 2 tahun! Muka aku jenis sensitive, senang naik jerawat, berminyak dan kekadang kering gila! Sebelum aku buat keputusan untuk pakai ni, aku ada la buat blogwalking tengok review2 dari blogger lain. Mostly bagi good review. So, aku amek keputusan untuk cuba, WoW! This product work on me. Kulit muka aku sangat teruk masa nak meningkat naik (FORM 5). Ya ampun, berterabor jerawat and merah2 naik kat dahi. Dahi aku dah tak serupa dahi, merah2 sangat. Masa ni, baru aku tersedar...aku kene pakai pencuci muka... Dan pencuci yang sangat hot meletop kat iklan2 tv adalah........................
*gambar dari google


Untuk budget sekolah menengah, aku mampu beli pencuci "Clean n Clear Pimple Clearing Face Wash" ni. Ya, pencuci ni bantu masalah kulit aku masa tu. Berkurang lah jugak kemerah2an di dahi ku ini. Kawan2, aku pakai pencuci muka ni sekali dengan pimple gel "Clean n Clear Acne Spot Treatment".

*gambar dari google

Agak lama aku pakai pencuci muka ni. Dari zaman sekolah ke zaman matrik. Oleh kerana masa zaman Universiti, ada la budget lebih utk penjagaan wajah, so aku cuba bermacam2 produk untuk solve kan problem pimple ni. Semua produk acne kat guardian tu aku beli... Tapi benda ni bila pakai lama2, dia macam dah serasi sangat dengan muka. So, dia dah tak berapa nak effective menentang maknenek jerawat.  

Jadinya, aku sekarang masih menggunakan Hiamalaya Neem Face Wash. Pimple dah berkurang. Tapi masih ada sebab hormon tak stabil dan aku jenis malas nak minum air masak. Bagi yang ada masalah jerawat, aku memang syorkan korang try Himalaya ni... Product ni pon 100% herbal active. Bagus kan? Takde banyak chemical.

Tips 1: Kalau pencuci muka korang menghasilkan banyak buih, maknanya pencuci muka tu ada banyak chemical. Korang try buat research kalau tak percaya (hihi). Pencuci muka himalaya ni tak menghasilkan terlalu banyak buih (korang boleh cuba kalau tak percaya).

Tips 2 : Mana nak beli produk Himalaya ni? Kalau korang nak tengok produk ni secara dekat, korang boleh pergi kedai Himalaya. Himalaya ada kedai tersendri tau. Kat mana ada? Korang boleh pergi ke kedai berdekatan... ATAU! Pergi je Guardian/Watson... situ ada jual jugak... 

  1. Mid Valley Megamall Lower Ground Lot 72 & 73, (Opposite Guardian Pharmacy
  2. Suria KLCC Shopping Centre Lot C 43C, 
  3. Pavilion KL P1.04.00, Level 1,
  4. Lot G12, Aeon Bandaraya Melaka Shopping Centre 
  5. Sunway Pyramid Lot LG2-130, Lower Ground 2
  6. The Mines Unit No. L1-73,
  7. Aeon Tebrau City Shopping Centre
  8. City square JB
  9. Gurney Plaza Lot
  10. LG-48, Queensbay Mall
  11. Ground Floor IOI Mall
  12. Empire Shopping Gallery
  13. Wangsa Walk Mall
  14. Kompleks Karamunsing
  15. One Utama Shopping Mall
  16.  Jusco Taman Maluri Shopping Center
Tips 3 : Harga? berpatutan dan tahan lama! RM20++ untuk pack besar. RM15++ untuk pack kecik.
Exact harga aku lupa... Aku syorkan korang compare harga antara Himalaya shoplot dan Guardian/Watson. Kadang2 harga dorang jauh beza. Kadang2 Himalaya ada buat promotion, buy 1 free 1. Hiks...


Gambar masa zaman Matrik tahun 2010. Boleh nampak bintik2 hitam bekas jerawat. Masa ni masih jenis tak jaga muka. Before pakai Himalaya Neem Face Wash.



Ni gambar terbaru. Tahun 2015. Gambar no filter guna kamera depan.. Bukan 360 okay. Hanya pakai mosturiser dan tepek bedak compact. Takde BB Cream. Okay nampak beza tak? Hiksss








*Next post nanti aku share sal ubat jerawat taptap kat jerawat! 
*Kindly click kat advertisement yang ada! :)







9 comments:

  1. Ni y pakai set jerr....1 botol brpe harganya

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Hi.. saya xingt harga berapa. Haha. Sebab sy selalu beli sebulan/dua bulan skali.. pencuci dia tahan lama.. tapi xmhal.. kira berbaloi la.. harga yg besar kalau xsilap bawah rm40.

      Delete
  2. Awak pakai face wash ni sekali dgn scrub dia & mask dia ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy ade beli scrub n mask. Tapi sy jarang scrub sebab terlupa memanjang. Haha. Mask pun sy jarang pakai dah. Now,sy beli mask yg instant je tampal kat muka. Sebab mask himalaya ni leceh sket,kene sapu. Tapi syok bila nak kopek, lepas tu kulit rasa lembut sgt.

      Delete
    2. Sy ade beli scrub n mask. Tapi sy jarang scrub sebab terlupa memanjang. Haha. Mask pun sy jarang pakai dah. Now,sy beli mask yg instant je tampal kat muka. Sebab mask himalaya ni leceh sket,kene sapu. Tapi syok bila nak kopek, lepas tu kulit rasa lembut sgt.

      Delete
  3. Assalamualaikum...Himalaya ok x kak

    ReplyDelete
  4. hai can buy himalaya neem face wash here https://www.wellnesspro.online/product/himalaya-purifying-neem-face-wash-100ml-50ml/

    ReplyDelete